Copypasta   Editions

Oh Lalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalala
Oh Lalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalala 20

Primitive Electronics Brain Dance
BIBLIOTEQ MDULAIR

Clear 180g VINYL with final endless loop

2018 – 40 min. – 300 copies

Coprod. Copypasta Editions + Aussenraum Records

Biblioteq Mdulair is an orchestra made of some 15 analogue function generators for four hands played by polish/swiss/french duet Emma Souharce and Daniel Maszkowicz. With its oscilloscopes, sinusoidals, and frequency sweeps, this sound installation produces all kind of waveforms, exploring vibrations, tickeling resonances, and creating breathing beats. Those primitive electronics machines bring the soundspace down to a magma of waves for a dizzyinga coustactile experience. Bringing the fundamental acoustic waveform to the front stage so it can be experienced by the body and mind, each performance has a storyline with a scenario that allows the two artists to freely improvise from one chapter to another.

Biblioteq Mdulair is mostly a music instrument, but the collective often collaborates with the analogue modular video synthesizer SYNKIE, driven by its creators Michael Egger, Max Egger and Flo Kaufmann from collective [ a n y m a ]. This massive double installation creates a total audiovisual symbiosis, with dozens of CTR televisions in the space, and has been shown at CERN, European Center for Nuclear Research, at Cave12 in Geneva and all throughout eastern Europe while touring in 2017.

" (…) la quiétude tranquille des sons synthétiques, du circuit électrique que l’on n’ose déranger, comme laissés à eux-mêmes, emporte l’écoute, particulièrement à la fin de la face A où le sillon fermé laisse le son prendre son envol, perdre les repères, devenir musique et partir, s’en aller en liberté, pure électricité (et mécanique) qui échappe au contrôle de ses créateurs et en vient à imposer sa durée, son état du monde. "

*Kasper Toeplitz in Ring Modulation 28

Revue & Corrigée

septembre 2018*

« […] on entend dans cette danse une série de couples de forces, les uns à la suite des autres comme mélodies de hauteurs et de timbres d’une part, et, d’autre part, comme structure d’assemblages verticaux des scansions harmoniques.

La forme globale de la narration va de l’élémentaire au complexe pour s’en retourner à l’élémentaire mais en une ligne allégée, lumineuse après ce voyage de 40 minutes qui nous a fait traverser un paysage sonore irrésolu mais délibéré;

[…] nous écoutons là une musique profondément réparatrice qui témoigne du monde comme représentation construite et apaisée et qui tire singulièrement parti des outils premiers de la synthèse sonore pour nous faire percevoir le silence derrière le sonore. »

*Pierre Dunand Filliol

juin 2018*

LOAD 🎶